راد به نشریه‌ای گفته بود که تا هر وقت لازم باشد در امریکا می‌ماند. در حالی که به گفته همین نشریه، کارگردانان دیگری منتظر بازگشت او از امریکا برای شروع فیلمبرداری بودند.

ساخت ايران 1

همشهری آنلاین: علی رمضانی (سعید راد) مشت‌زنی است که به امریکا رفته تا به مقام و افتخار برسد؛ اما در دام گروهی دلال سیاهکار می‌افتد که بُرد و باخت مسابقه‌های مشت‌زنی و مقام قهرمانی مشت‌زنان را تعیین می‌کنند. دلال‌ها پس از آنکه علی را به اوج شهرت می‌رسانند و در واقع به او کمک می‌کنند که اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند، از او می‌خواهند تا در مسابقه‌ای بزرگ در دور چهارم به حریفش ببازد. علی قبول نمی‌کند زیرا موفقیت فعلی‌اش را نتیجه سال‌ها سختی و مشقت خودش می‌داند. دلال‌ها علی را که برخلاف خواست آنها برنده مسابقه شده به باد کتک می‌گیرند و یک گوشش را می‌برند و دختر مورد علاقه‌اش را می‌کشند. علی هم در تلافی با تهیه یک اسلحه اعضای گروه دلالان را یک به یک می‌کشد و در نهایت خودش کشته می‌شود.

سعید راد برای بازی چه فیلمی به امریکا رفت؟ | خلاصه داستان + عکس | راد: تا هر موقع که لازم باشد در امریکا خواهم ماند

این خلاصه داستان فیلم «ساخت ایران» به کارگردانی امیر نادری است که در اواسط شهریور ۱۳۵۵ فیلم‌برداری‌اش در نیویورک تمام شد، اما چون قرار بود اکران جهانی داشته باشد، نمایش آن تا سال ۱۳۵۷ به تعویق افتاد. نمایش فیلم در ایران با موفقیت همراه نبود و بازگشت سعید راد به سینمای روشنفکری و متفاوت که اتفاقا با دو فیلم «خداحافظ رفیق» و «تنگنا»ی امیر نادری حرکت در مسیر این سینما را آغاز کرده بود، با استقبال مواجه نشد.

یکی از نشریات سینمایی پیش از انقلاب در خبری که عکس و متن آن را در ادامه می‌بینید، از حضور سعید راد برای فیلمبرداری این فیلم در امریکا خبر داده بود. نکته جالب این است که مطابق این خبر نام فیلم «ساخت ایران» نام دیگری هم داشته که گویا نام اصلی فیلم بوده: «سرزمین موعد».

سعید راد برای بازی چه فیلمی به امریکا رفت؟ | خلاصه داستان + عکس | راد: تا هر موقع که لازم باشد در امریکا خواهم ماند

راد به این نشریه گفته بود که تا هر وقت لازم باشد در امریکا می‌ماند. در حالی که به گفته همین نشریه کارگردانان دیگری منتظر بازگشت او از امریکا برای شروع فیلمبرداری بودند.

کد خبر 869226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha